Od doby, kdy na koleje nasedl první vlak, uplynula už řada let. Nikdo nemohl tehdy tušit, kam až se vlaková doprava dostane. To, že se bude doprava neustále zrychlovat, se ale dalo předpokládat.
- Jednou z možností je využití vakuovaných tunelů v kombinaci s indukčními motory.
-
Rychlost by se tak mohla vyšplhat až na neuvěřitelných 1300 km/h.
- Pro představu – je to běžná rychlost dopravního letadla.
Pokud bychom to vzali z úhlu pohledu cestujícího, pak se z jedné části světa do té druhé dostane za pár minut. Zatím je to ale hudba budoucnosti.
- Technologie, které by to měly umožnit, procházejí náročným testováním, a proto zatím není možné komerční využití.
Za rychlovlakem zatím pouze do zahraničí
V České republice by měly také jezdit v dohledné době vysokorychlostní vlaky. Oproti zmíněné technologii, ale budou velice pomalé. Měly by dosahovat rychlosti kolem 320 km/h. Spojení by mělo být především mezi velkými městy, které mají frekventovanou dopravu.
- Což znamená z Prahy přes Brno do Ostravy.
- Nebo z Prahy přes Plzeň do Bavorska.
- Další spoje by mohli využít cestující do Polska anebo do Saska.
Předpokladem je, že tyto vlaky budou fungovat na principu TGV, které jsou běžnou součástí dopravy například ve Francii. Otázkou zůstává, jestli budou využité. Investice do výstavby těchto dopravních spojení jistě nebudou zanedbatelné a pokud by měly být vlaky vytížené stejně, jako je to v současné době u naší vlakové dopravy, pak se asi jedná o nenávratnou investici.
- Zatím je ale vše pouze „na papíře“ a my si tak na první skutečný rychlovlak asi budeme muset ještě dlouho počkat.
-
Anebo se vydat do některé země, ve které už běžně jezdí.
- Kupříkladu do Japonska, kde dosahují vlaky rychlosti kolem 360 km/h.
- Absolvovat můžete cestu třeba z Tokia do Nagoji.
- Jízdenka vás přijde přibližně na 2 500.- Kč.