Cvičíte efektivně? Takto poznáte, pokud to neděláte poctivě

Patříte mezi muže, pro které je cvičení neodmyslitelnou součástí jejich života? Ať už jste se pro něho rozhodli z jakéhokoli důvodu (nabírání svalů, shazování hmotnosti, vyrýsování postavy), měli byste cvičit poctivě. Zrovna cvičení totiž spadá mezi věci, ve kterých se opravdu nevyplatí podvádět. Jakmile během cvičení podvádíte, šidíte tak jen sami sebe.

Proč se při cvičení nevyplatí podvádět?

Možná si teď ťukáte na čelo a říkáte si, proč to tak hrotit. Jde přeci jen o cvičení a co na tom, že tu a tam neuděláte něco pořádně. Vždyť to přece nevadí! A víte co? Jste na hony daleko od pravdy. Při cvičení jednoduše neexistují žádné zkratky ani ulevující cestičky. Cvičení je dřina a není zde místo na nějaké polevování.

Jestliže chcete dosáhnout nějakých cílů, nesmíte podvádět. Proč? Pak žádných cílů nedosáhnete. Nebudete nabírat svaly. Nebudete hubnout. Nebudou se vám rýsovat svaly tak, jak byste si to přáli. V následujících řádcích se dočtete o nejčastějších podvodech, kterých se možná i vy při cvičení dopouštíte.

Chyba číslo jedna: spěcháte nebo zdržujete

Jedna z nejčastějších chyb se týká provádění určitých cviků. Každý cvik, má-li vám přinést kýžený výsledek, se musí provádět určitým způsobem. Některé cviky si vyžadují pomalé tempo, jiné cviky se naopak mají provádět svižnějším tempem.

Ne nadarmo existují techniky cvičení, které se musí dodržovat, protože jinak cvičení ztrácí na významu. Proto dodržujte postupy, i když budete mít tendence je měnit podle sebe.

Chyba číslo dva: provádíte cviky jen napůl

Další poměrně častou chybou je provádění cviků jen na půl. Budeme se opakovat, ale opět budeme apelovat na správné provádění cviků. Ať už děláte jakýkoli cvik, měli byste jej dělat pořádně a tak, jak by se správně dělat měly. Na mysli teď nemáme konkrétně tempo cviku, ale jeho techniku.

Při dřepech byste měli dosednout skoro až na paty. Při cviku známém jako tzv. žabáky byste měli vyskočit a poté udělat pořádný dřep, nikoli provést pouze jeho náznak. Když děláte kliky, jděte skoro až na zem, nestačí jen lehce pokrčit lokty. Chápeme se?

Chyba číslo tři: nedostatečně se protahujete

Protáhnutí těla je základem všeho. Když chcete cvičit, nejdříve musíte své svaly zahřát, jinak hrozí, že si ublížíte. Pokud protahování podceňujete (nebo rovnou vynecháváte, což je ještě horší!), pak sami sebe vystavujete riziku, že si něco uděláte.

I protahování je potřeba dělat pořádně a tím máme na mysli nejen fakt, že mu budete věnovat třeba deset minut před cvičení (a samozřejmě i po něm), ale že i jednotlivé cviky, jež do protahování spadají, budete provádět správně – nikoli jen napůl nebo jen tak na oko, aby se neřeklo. Pamatujte, že to děláte pro sebe!

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru