Nechce se vám chodit do fitka? Posilujte doma!

Chcete dobře vypadat? V tom případě pro to musíte něco udělat! Stále více mužů dbá na to, jak vypadají, a není žádným tajemstvím, že se chtějí ženám líbit. A jak je známo, ženám imponují chlapi, kteří mají vysportovanou a pevnou postavu a jsou (jak se říká) vysekaní. Co si budeme nalhávat –  na tělo plné svalů se zkrátka sahá daleko příjemněji, nežli na tělo obalené tukem.

Což o to – možná máte chuť cvičit a chcete vypadat dobře. Jenže se vám nedostává tolik volného času, abyste mohli chodit pravidelně do fitka – něco vám sebere cesta tam, něco sebere samotné cvičení, k tomu si připočtěte sprchu a cestu domů.

To si nejeden muž nemůže vzhledem k ostatním povinnostem dovolit. A pak jsou tu peníze, které třeba taky nechcete (nebo jednoduše nemůžete) vyhazovat jen tak do vzduchu a fitness centra prostě nejsou zadarmo. Tak co teď?!

Cvičit můžete i doma

Jestliže nechcete nebo nemůžete chodit do fitness centra, rozhodně to neznamená, že se automaticky musíte vzdát vidiny vysportované postavy, za kterou se ženy otáčí. Cvičit a posilovat totiž můžete i doma. Stačí se tomu ideálně přizpůsobit jak časově, tak i prostorově a můžete začít. V následujících řádcích vám poradíme, jak na to!

1. Nejdříve zařiďte místo

Na začátku je potřeba vybrat místo, kde si svoji (skromnou) domácí posilovnu zařídíte. Nemusíte kvůli tomu bourat příčky, bohatě postačí vybrat místnost, která je světlá, nabídne vám dostatek místa a především se bude dát větrat – nebo tam po pár minutách padnete.

Pro navození atmosféry a motivaci si sem můžete postavit bedny, ze kterých vám bude do ouška hrát oblíbená hudba. Na nějakou dekoraci zapomeňte, nejste přece ženská, nepotřebujete tady kytičky ani těžítka. Takhle to bohatě stačí, tečka.

2. Vyberte si pomůcky

Dobrou zprávou je, že pokud nechcete do vybavení domácího fitka investovat kupu peněz, vlastně ani nemusíte. Opravdu není potřeba sednout k internetu a objednat si činky za několik stovek nebo rovnou celé posilovací stroje, jejichž cena se pohybuje v řádech desetitisíců.

Doma totiž můžete cvičit prakticky s čímkoli, co zrovna budete mít po ruce – činky nahradí lahve s vodou, případně můžete do ruky uchopit cokoli těžkého. Dřepy si můžete ztížit tím, že si dáte na záda batoh a do něho třeba lahve plné vody – rázem budete mít daleko větší zátěž. Klasika je pak třeba švihadlo, které koupíte za pár kaček.

3. Rozmyslete se, kdy budete cvičit a jak

Máte místo i vymyšlené pomůcky pro cvičení (cvičit samozřejmě můžete i se svojí váhou, k čemuž nepotřebujete vůbec nic), takže je na řadě si ujasnit, kdy a jak budete cvičit. Nemyslete si, že když cvičíte doma, tak nepotřebujete řád – bez řádu a pravidelnosti vám cvičení bude k ničemu.

Pro domácí cvičení platí jedno důležité pravidlo: cvičte krátkou dobu, ale zato co možná nejintenzivněji. Cvičení by tak mělo trvat maximálně hodinku, přičemž byste si během něho měli dát opravdu do těla, bez jediné pauzy. A jak často cvičit? Ideálně 3-4x do týdne.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru